کژوال کمپ؛ مسیری برای ارتقای صنعت گیم ایران | کمبود نیروی انسانی معضل جدی در صنعت گیم
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۸۶۶۲
این توجه در سالهای اخیر در ایران نیز به شکل متفاوت و جدیدی نمود پیدا کرده است. میزان تقاضایی که در بازار ایران موج میزند در مقابل عرضه کم؛ نشان دهنده این موضوع است که مسیر پیش روی تیمهایی که علاقه به ساخت بازی دارند هموار است.
کافه بازار به عنوان بزرگترین و مهمترین مارکت بازیهای موبایلی نیز در گزارشهای فصلی خود بارها؛ ضمن تحلیل رفتار کاربران ۴۰ میلیونی خود خبر از نیازی که بازار به این مهم دارد داده است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
از این رو این مجموعه از سال گذشته تصمیم به برگزاری رویداد تحت عنوان «کژوال کمپ» گرفته است. رویداد «کژوال کمپ» امسال برای دومین دوره با همکاری ۹ حامی صنعت بازی و با هدف ارتقاء سطح بازیهای موبایل ایرانی برگزار میشود.
اما شاید سوالی که در این میان مطرح است در این نکته است چرا کافه بازار به برگزاری این رویداد اهتمام دارد؟
کمک به رشد صنعت پردرآمد بازی سازی در ایرانهانیه گودرزی مدیر شراکت بازی در مجموعه کافه بازار خصوص اهداف بزرگترین مارکت اندرویدی کشوراز برگزاری رویداد کژوال کمپ میگوید: «کافه بازار دو هدف را در این رویداد دنبال میکند. هدف اصلی آشنا کردن دانشجویان و علاقمندان به برنامه نویسی، هنر و موسیقی با صنعت بازی سازی است. ایجاد جاذبه برای جوانان با صنعتی پر درآمد و دارای فرصت های شغلی متناسب و ایده آل، و همچنین معرفی افراد با استعداد در زمینه های مختلف به صنعت بازی سازی در جهت رشد و ارتقا بازی سازی در ایران است. کافهبازار با کمک حامیان و متخصصان این حوزه همهی تلاش خود را برای رسیدن به این اهداف خواهد کرد تا راهی جدید برای ساخت آیندهای بهتر برای جوانان فراهم سازد.»
او در ادامه با تاکید بر این نکته که این رویداد برای همه علاقه مندان به این صنعت تدارک دیده شده است اضافه میکند: «مخاطبان این رویداد از هر کجای ایران میتوانند در این رویداد شرکت کنند. تمامی امکانات این رویداد در دسترس عموم است و میتوانند به صورت مساوی و برابر بهرهمند شوند. این فرصت استثنایی رایگان بوده و برای همگان قابل دسترس است.»
گودرزی در پاسخ به این سوال که رخ دادن چه اتفاقی در این رویداد کافه بازار را خوشحال خواهد کرد؛ میگوید: «استقبال دانشجویان و علاقمندان از این رویداد، تیم سازی و آشنایی با این حوزه و در نهایت معرفی افراد و تیم های جویای نام و پرتلاش برای ساخت آینده این صنعت نتیجهای است که کافه بازار برای رسیدن به آن همه ی تلاش میکند. رسیدن به این هدف موجب خوشحالی کافهبازار میشود.»
او با با اشاره به حامیان بزرگ و نام آشنایی که در این مسیر همراه کافه بازار هستند، تاکید میکند: «حامیان و متخصصینی که تجربه همهی سال های کاری خود را بدون کم و کاست در اختیار علاقه مندان قرار میدهند و همهی تلاششان را در راستای این هدف به کار میبندند. این خوشحالی برای ما وصف نشدنی است و امیدواریم دوستان علاقهمند از این فرصت استفاده کنند.»
گودرزی با اشاره به خروجی قابل توجه کژوال کمپ سال گذشته میگوید: «خروجی سال گذشته این رویداد تشکیل تیمهای موفقی است که توانستند مقام برتر را کسب کنند. بازی موفق این استودیو که آرمیک نام دارد و در استان گیلان فعالیت میکنند. الان مثبت ۱۰۰هزار نصب فعال در کافه بازار را دارد. در دومین روز از سری بیان قصههای موفقیت بازیسازی آقای آرش عطاآفرین بنیان گذار تیم آرمیک همه تجربیات خودش را در اختیار بچه ها قرار داد.»
معضل جدی نیروی انسانی در صنعت گیمطه رسولی؛ مدیر استودیو آواگیمز، یکی از حامیان برگزاری این کمپ، در پاسخ به این سوال که چرا از این رویداد بازیسازی حمایت کردند و چه هدفی را دنبال میکنند؛ با اشاره به اینکه در حال حاضر اکوسیستم بازی سازی ما چندان قوی و پر قدرت نیست، تاکید میکند: «نیاز داریم که همگی با هم برای ساخت اکوسیستم همکاری کنیم. به خصوص در سال های اخیر که مشکل جدی نیروی انسانی وجود دارد و همه تیمها و شرکتها به شدت به خاطر نبود نیروی انسانی دچار مشکل شدند، لازم است که در رویدادهایی که نقش آموزشی و حمایتی دارند شرکت کرده و کمک کنیم تا تیمها و بازیسازهای جدید به سرعت تجربه کسب کرده و بتوانند وارد اکوسیستم شوند.»
طه رسولی همچنین هدف از برگزاری کژوال کمپ را راهی برای ارتباط بیشتر با دانشگاهها و کلا بازیسازهایی که تازه اول راه هستند توصیف میکند و اشاره میکند: «با کمک و حضور همه مهرههای کلیدی اکوسیستم بازی سازی میتوان این بازی سازها را سریعا در پروسه تولید صحیح قرار داد».
رسولی ادامه میدهد: «در طول رویدادهای این چنینی هم بازی سازهای تازه وارد فرصت خیلی خوبی دارند که مستقیم و بدون واسطه از تجربه بازیسازهای قدیمی و پیشرو استفاده کنند. هم شرکت های بزرگ فرصت دارند تا نیروهای جدید و مستعد را شناسایی کنند و هم تیم ها در مسیر تولید استاندارد قرار میگیرند که شانس رسیدن به خروجی های خوب را زیاد میکند. در نهایت هرچه بازی خوب تولید شود یا نیروی مستعد جدید شناسایی شود، به بهبود وضعیت اکوسیستم بازی سازی کمک خواهد شد.»
مدیر استودیو آواگیمز همچنین در خصوص حلقههای مفقوده اکوسیستم بازی به موارد زیر اشاره میکند که در کژوال کمپ تلاش شده همزمان به آنها پرداخته شود.
-آموزش و انتقال تجربه
-نگاه تجاری داشتن به بازی سازی به عنوان یک کسب و کار
-دنبال کردن ترندهای روز
- شبکه سازی و ارتباط بیشتر بین بازی سازها
چگونه در کژوال کمپ ثبت نام کنید؟در طول این رویداد تیمهای شرکتکننده طی ۱۰ هفته تلاش میکنند تا با کمک گرفتن از مربیان محصولی را با هدف موفقیت تجاری در بازار داخل تولید نمایند. طبق اعلام وبسایت رسمی کژوال کمپ، تیمهای علاقهمند از ۲۲ شهریور تا ۱۵ مهر فرصت دارند تا از طریق وبسایت رویداد ثبتنام نمایند. مراحل اجرای رویداد به صورت چندین فاز پیوسته پیگیری میشود. رویداد ابتدا با فاز مستندسازی آغاز میشود. در این مرحله تیمها مستندات بازی خود و مراحل تولید را با توجه به معیارهای در نظر گرفته شد به تیم منتورهای باتجربه حاضر در کژوال کمپ ارائه میکنند. با تایید ایدهی اولیه وارد مرحلهی پروتوتایپ میشوند. سپس در مرحلهی تولید تمام مکانیکها به صورت کامل و جهت عرضهی نهایی محصول پیادهسازی میشوند.
خروجی این مرحله نسخهی بتا از بازی خواهد بود. در ادامه ضمن تست و رفع اشکال در نهایت عرضهی بازی به روی بازار خواهد بود. بخش بعدی وارد ارزیابی محصولات میشود و همچنان امکان ارائهی آپدیت و عملیات بهینهسازی سنجهها و پارامترهای بازی موجود است. پس از گذشت زمان ارزیابی بازیها بر اساس فرمول مشخصی رتبهبندی میشوند و تیمهای برتر رویداد جوایز خود را دریافت خواهند کرد. در پایان این رویداد نیز به سه تیم برتر مجموعا ۱۵۰ میلیون تومان جایزه نقدی اهدا میشود.
۲۱۲۱
کد خبر 1438258منبع: خبرآنلاین
کلیدواژه: بازی رایانه ای اکوسیستم بازی نیروی انسانی کافه بازار کژوال کمپ بازی سازی تیم ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۸۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
کهگیلویه و بویراحمد از معضل خودکشی رنج میبرد
زینب زاهدی مدرس و مشاور دانشگاه آزاد اسلامی در گفت وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد به سابقه بحث خودکشی پرداخت و افزود: خودکشی در تاریخ سابقه طولانی دارد. در یونان باستان و روم به عنوان روشی قابل قبول در شکست نظامی تلقی میشد. این عمل در تمام ادیان قبیح و زشت و ناپسند و غیر قابل پذیرش برای دینداران میباشد.
وی افزود: خودکشی عملی عمدی است که باعث مرگ فرد میشود. این کار پدیده پیچیده ای است که میتواند علل گوناگون داشته باشد. مهمترین علل خودکشی ناامیدی، اختلالات روانی، نظیر افسردگی، اختلال دوقطبی، اختلال طیف اوتیسم، اختلالات فیزیکی مانند سندرم و خستگی مزمن، شکست عاطفی، اعتیاد به الکل و مواد مخدر، فقر فرهنگی و اقتصادی میباشد.
ایشان افزودند: ۱/۵ درصد مرگ و میرهای سراسر دنیا به دلیل خودکشی است. این آمار ۱۲ در ۱۰۰۰۰۰ نفر است. میزان خودکشی عموما در مردان بیشتر از زنان میباشد. در خیلی از کشورها خودکشی در سن ۷۰ سال و در برخی از کشورها بین ۱۵ تا ۳۰ سال است. اروپا بالاترین نرخ خودکشی را دارد. سالانه ده تا بیست میلیون خودکشی ناموفق وجود دارد. در آسیا کشورهای قزاقستان، کره جنوبی، هند، ژاپن و سریلانکا به ترتیب بیشترین آمار خودکشی را دارند.
ایران رتبه ۱۵۵ در جهان را دارد و روزانه بین ۴ تا ۹ نفر در ایران خودکشی میکنند. معمولا ۶۲ درصد خودکشیها منجر به مرگ میشوند.
وی درباره خودکشی در استان خاطر نشان کرد: آمار خودکشی در جغرافیای ایران نسبت به تراکم جمعیت متفاوت است. با توجه به جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد، خودکشی در این استان آمار قابل ملاحظهای دارد. مهمترین دلایل خودکشی در استان وضعیت فرهنگی، اقتصادی، افسردگی و اختلال روانی میباشد.
ایشان خاطرنشان کرد: اگر به دو مولفه یعنی فرهنگ و زیست محیطی آنان توجه شود بیماری افسردگی و اختلالات روانی قابل کنترل و درمان است. روند زیست محیطی و فرھنگی در استان به وفور دیدہ میشود. فضای مجازی اطلاعات فزایندهای را به ذهن جوانان ما داده و ذهن آنها راکت کرده است، همین اطلاعات فزاینده باعث ایجاد شکاف نسلی شده است. با توجه به تاثیرگذاری فضای مجازی و ترویج فرهنگ غربی، جوانان و نوجوانان پدر و مادرشان را از خودشان جدا میکنند زیرا این تفکر درک نشدن از سوی والدین در ذهن آنها نهفته شده است. عقیده نوجوانان این است که کسی به آنها توجه نمیکند. احساس عدم توجه در نوجوانان موجب میشود تا آنها احساس پوچی کنند و با توجه به کلیپ و فیلم ھای مبتذل و دروغین توقعات از خودشان بالا میرود. این احساس یاس و ناامیدی باعث میشود که آنها تمایلی به ادامه این راہ نداشته باشند.
خبرنگار: الهام سادات هاشمی اصل
انتهای خبر/
کد خبر: 1228787 برچسبها خودکشی دانشجویان